TAKAISIN OMAAN KEHOON – RYHMÄVALMENNUS

TAKAISIN OMAAN KEHOON –2 OSAINEN TOIMINNALLINEN RYHMÄVALMENNUS ÄIDEILLE

Valmennus selkiyttää tämänhetkistä kehontilaa, pysäyttää kuuntelemaan omaa kehoa ja antaa tarvittavat työkalut palautumisen edistämiseksi valmennuksellisesti.

Ryhmävalmennus sopii sinulle, jos säännöllinen viikottainen meno vauvan kanssa on vaikea järjestää, mutta tarvitset tietoa synnytyksen jälkeisestä liikunnasta, oman kehosi tilasta ja siitä kuinka voit tukea palautumistasi.

Synnytyksen jälkeen keho on vielä pitkään erityisessä tilassa; nivelet ja nivelsiteet ovat löysät, sisäelimet hakevat omaa paikkaansa, mahdolliset leikkausarvet vaativat oman huomionsa, ryhtilihakset ovat heikossa kunnossa muuttuneen asennon vuoksi, lantionpohjan toimintahäiriöistä kärsii joka viides synnyttänyt nainen. Jotta on turvallista ja mielekästä palata lenkkipoluille ja painoharjoittelun pariin, olisi hyvä saada lantionpohja ja kehon syvät ryhtilihakset mukaan tukemaan luisia rakenteita. Syvien lihasten tuella liikkuminen on mielekästä ja vammautumisriski pienenee.

Ryhmävalmennuksessa jaan arvokasta tietoa lantionpohjasta, synnytyksen jälkeisestä liikunnasta sekä erkaumasta. Nämä ovat asioita, joita moni tuore äiti omassa kehossaan ihmettelee, eikä saa neuvolasta juurikaan tukea tai tietoa asioista.

Valmennus aloitetaan kartoittamalla oman kehon tämänhetkinen tila; mietitään mitä muutoksia raskausaika ja synnytys ovat kehoon jättäneet, tarkastellaan ryhtiä, käydään läpi lantionpohjan yleisimmät toimintahäiriöt ja milloin on syytä hakea apua, sekä mitataan erkauma. Kartoituksen jälkeen määritetään tavoite, jota kohti halutaan lähteä. Pilateksen perusteiden kautta käydään läpi hyvää ryhtiä, keskivartalon tukea, lantionpohjan harjoituksia, tärkeimpiä venytyksiä sekä rentoutusharjoitus lantionpohjalle. Toiminnallisen osuuden jälkeen laaditaan toimintasuunnitelma kohti hyvinvoivaa kehoa.

Toiselle kerralla kartoitetaan missä mennään, seurataan erkaumaa , oman harjoittelun ja kehon palautumisen osalta, mikä on toiminut –mikä ei, tehdään mamapilatestunti, joka vahvistaa kehoa kokonaisvaltaisesti.

Palautteita aiemmasta valmennuksesta:

”Hyviä vinkkejä! Useammin vaan tällaisia. Todella antoisa workshop ja varmasti treenaus jatkuu kotona. Olisi hyvä pitää tällainen heti tai muutama kuukausi synnytyksen jälkeen, vaikka toki koskaan ei ole liian myöhäistä. Toiminnallinen tuokio on aina paras :)”

”Kiitos oikein mukavasta kurssista! Harjoitukset olivat helppoja, jotka varmasti muistaa kotonakin. Ohjeet olivat selkeitä ja helppoja ymmärtää. Kurssilla oli rento tunnelma, tykkäsin!

”Hyvä workshop! Kotiin vietävät ohjeet plussaa. Selkeä ohjaus! Kiva, että myös toiminnallista ja että yksilöllisesti katsottiin erkauma. ”

”Loistava kurssi, kiitos Miia! Hyvää muistutusta tärkeistä asioista, paluuta perusasioiden äärelle. Les is more :) Hieno, rauhallinen, kannustava ja kuitenkin riittävän jämäkkä ote kouluttamiseen ja valmentamiseen.”

 

Seuraava ryhmävalmennus: 1.osa 3.7. ja 2.osa 31.7.2016 Kulosaaren Mommy&Me:ssä

Hinta: 2x 3h/ 140€

Ilmoittaudu mukaan: miia@vaumii.fi