Mietitkö mitä uskaltaa tehdä synnytyksen jälkeen?

Haluaisitko lähteä liikkeelle turvallisesti ja tukea kehosi palautumista

lempeästi, tehokkaasti, monipuolisesti ja äitiysliikunnan ammattilaisen tuella ja tietotaidolla?

Tämä verkkokurssi on tehty sinua varten <3

Lempeästi liikkeelle verkkokurssi on Sinulle, joka olet hiljattain synnyttänyt, tunnet ehkä kehosi vieraaksi; ryhti on lysyssä, keskivartalon tuki kadoksissa, lantionpohja kaipaisi huomiota. Mietit onkohan sinulla erkaumaa, ja mitähän sitä sitten uskaltaa tehdä. Tunnet olosi epävarmaksi liikunnan aloittamisen suhteen ja kehossasi on omituisia tuntemuksia. Sinulle, joka haluat lähteä liikkeelle turvallisesti ja tukea kehosi palautumista optimaalisesti.

Kurssia luotsaan minä, Miia Vauhkonen. Olen kahden koululaisen äiti, ammatiltani liikunnanohjaaja (AMK), pitkät pilatesohjaajakoulutukset käynyt Pilates Health ohjaaja ja perehtynyt äitiysliikuntaan, lantionpohjan harjoittamiseen ja erkauman kuntouttamiseen lukuisilla eri kursseilla. Olen ohjannut raskaanaolevien ja synnyttäneiden pilatesryhmiä pääkaupunkiseudulla vuodesta 2010, auttanut tuhansia äitejä palautumaan synnytyksestä ja saanut erinomaista palautetta asiakkailtani. Myös monet äitiysfysioterapeutit suosittelevat pilates- ja hypopressivekurssejani asiakkailleen.

Hyvinvointi on minulle myös paljon muutakin kuin pelkästään fyysinen toimintakyky, ja olen kouluttautunut myös mindfulnesohjaajaksi, Life Coachiksi sekä Positiviisen psykologian asiantuntijaksi. Toivon, että voin auttaa sinua lisäämään läsnäoloa arkeesi, tiedostamaan missä mennään nyt kehosi osalta, keskittymään hyvään, suhtautumaan kehoosi lempeästi ja vahvistamaan yhteyttä omaan kehoosi. Toivon, että voin tukea ja kulkea rinnalla matkallasi.

Haluan mukaan kurssille!

Haluan mukaan kurssille!

Mitä hyötyä kurssista on sinulle:

  • saat käyttöösi kaiken sen tiedon, mitä olen 10 vuoden mittaan kerryttänyt äitiysliikunnan parissa käymissäni koulutuksissa
  • saat käyttöösi yhteensä 14 videota, joiden avulla voit harjoitella ohjatusti, tehokkaasti ja turvallisesti niin pitkään kuin haluat
  • pääset aloittamaan keskivartalon treenin heti synnytyksen jälkeen turvallisesti
  • tiedät milloin voit palata tavallisen treenin pariin
  • opit tunnistamaan ne kehosi viestit, jotka kertovat ettet voi vielä nostaa liikunnan intensiteettiä
  • saat luottamusta omaan kehoon ja tekemiseen
  • löydät rohkeutta myös lähteä haastamaan kehoasi, kun on sen aika
  • löydät yhteyden keskivartaloon ja omaan kehoon
  • vahvistat turvallisesti keskivartaloasi
  • saat helpotusta selkävaivoihisi
  • lantionpohjan vaivat helpottavat
  • nopeutat normaalin liikunnan pariin palaamista
  • tehostat kehosi jaksamista arjessa
  • vauva-arjessasi on yksi huoli/ hankaluus vähemmän
  • saat kaiken tarvitsemasi tiedon kehon luonnollisen palautumisen tukemisesta
  • ryhtisi oikenee ja vahvistuu
  • löydät lempeyttä ja armollisuutta omaa kehoa kohtaan

Haluan mukaan kurssille!

Tämä kurssi sopii sinulle, jos

  • Haluat tukea kehosi palautumista ammattilaisen ohjein
  • Haluat aloittaa keskivartalo treenin heti synnytyksen jälkeen
  • Haluat takaisin omien lajiesi pariin turvallisesti
  • Haluat harjoitella ohjatusti, silloin kun sinulle sopii ja siellä missä olet
  • Haluat löytää yhteyden keskivartaloosi
  • Haluat ymmärtää paremmin kehoasi ja sen viestejä
  • Haluat käyttöösi ohjatun lantionpohjatreenivideon
  • Haluat käyttöösi keskivartaloa vahvistavan treenivideon
  • Haluat käyttöösi fasciaharjoitteet videona

Kyllä! Haluan mukaan kurssille!

Mietitkö vielä,..

Videot ovat pituudeltaan 5-30 min mittaisia. Voit katsoa niitä vaikka yhden päivässä ja edistää palautumistasi, juuri silloin kuin sinulle sopii ja siellä missä olet.

Et ole sidottu paikkaan tai muiden määrittämiin aikatauluihin, vaan etenet omaan tahtiisi.

Poikkeustila ei vaikuta palautumiseesi.

Säästät aikaasi, sillä tiedostaen mikä on oleellista, voit muuntaa arkiaskareesi ja vaunulenkkisi palautumistasi tukevaksi.

Kun tulet mukaan nyt, palautumisesi pääsee heti vauhtiin, etenee koko ajan ja olet liikunnassasi jo pitkällä, kun toiset vasta etsivät lantionpohjan lihaksiaan.

Haluan mukaan kurssille!

Oma tarinani:

Olen ohjannut raskaanaolevien ja synnyttäneiden pilatesryhmiä viimeiset 10 vuotta päätoimisesti, ja kouluttautunut jatkuvasti lisää äitiyspilateksen, -liikunnan, lantionpohjan sekä erkauman osalta. Tiedän ne yleisimmät virheet mitä tehdään synnytyksen jälkeen, kun on kiire päästä kuntoon. Tiedän, miten hankala on löytää syvä poikittainen vatsalihas ja miten vieraalta oma keho voi tuntua. Tiedän myös, ettei erkauman kuntoutus ole yhden liikkeen/ harjoituksen ihme, vaan iso kokonaisuus, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Haluan auttaa sinua löytämään yhteyden omaan kehoosi, vahvistumaan turvallisesti ja löytämään luottamusta liikunnan pariin palaamiseen. Teen sen lämpimästi, lempeästi ja asiantuntevasti ja pitkällä kokemuksella.

Äitiys on minulle elämäni arvokkain asia, mutta raskausaika ja vauvavuodet ovat olleet minulle haastavia. Näistä omista kokemuksista kumpuaa vahva halu auttaa juuri äitejä voimaan hyvin, pysähtymään kehon äärelle ja löytämään yhteys omaan itseen.

Asiakaspalautteet:

”Kurssi on hyvin koottu ja videoilla olevat harjoitteet on helppo tehdä kotona. Ohjaustapasi on rauhallinen ja selkeä (minullahan ei ole kokemusta sinun kursseistasi mutta tykkäsin siis tosi paljon ohjaustyylistäsi!)”

”Olen itse ottanut aika paljon selvää asioista ja silti kurssi tarjosi minulle hyödyllisiä vinkkejä ja lisätietoa. Minulle uutta tietoa olivat  lantionpohjan rentoutusta koskevat kohdat, sillä lantionpohjan osalta huomio kiinnittyy usein voimaharjoitteluun rentoutuksen unohtuessa ja myös  jalkapohjan ja selän faskioiden käsittely ja näiden yhteys muihin kehon ongelmiin (tein nämä harjoitukset tennispallolla ja tuntuivat taivaallisilta!)”

”Lisäksi hyödyllisiä olivat myös muistutukset hyvästä ryhdistä ja arjen ergonomiasta (nämä unohtuvat helposti muun treenauksen ohessa). Ylipäätään hyvä kokonaisuus kenelle vain synnyttäneelle. Lisäksi monissa videoissa oli hyviä pieniä lisätietoja, kuten esimerkiksi se tieto, miksi ja miten hengitys liittyy lantionpohjan treeniin. Itse en joskus huomannut ottaa hengitystä mukaan ja kun otin, harjoittelu helpottui minulla paljon. ”

”Etävideot ovat hyviä, kun niitä voi katsoa monta kertaa ja silloin kun itselle ja vauvalle sopii. Mielestäni tämä kurssin sisältö on sellaista, että se toimii jopa paremmin videosisältönä, kuin livekurssina, koska siinä tulee niin paljon myös infoa, johon voi sitten palata myöhemmin uudestaan.”

”Todella hyviä huomioita palautumiseen vaikuttavista tekijöistä, joita ei ehkä itse tule kaikkia ajatelleeksi. Pidän hyvänä sitä, että kurssin alussa on tällainen ”info” –video, eikä kurssi koostu pelkästään ”treeni” –videoista. Videolla jaettava tieto tuo syvempää ulottuvuutta myöhempiin treenivideoihin.”

”Video erkauman arvioinnista on tosi hyvä ja sen avulla oli itse helppo tarkistaa oman erkauman tilanne. Tällainen video pitäisi olla kaikkien synnyttäjien saatavilla :)”

”Hyvät ja selkeät ohjeet lantionpohjan lihasten tunnistamiseksi. Näiden avulla oli mielestäni helpompi paikallistaa lantionpohjan lihakset kuin ihan vain niillä perinteisillä neuvoilla mitä yleensä neuvotaan.”

”Hyvät perusohjeet lantionpohjan harjoittamiseen ja hienoa, että myös lantionpohjan rentouttamiseen sai vinkkejä. Usein tämä vähän unohtuu ohjeistaa, tai kuitataan nopeasti ohjeissa tyyliin ”muista myös rentouttaa lantionpohjan lihaksia”. Hyvä, että mukana on myös video, jonka kanssa voi samaan aikaan tehdä treeniä.”

”Verkkokurssi oli juuri sopivan kokoinen, selkeä ja monipuolinen paketti synnytyksestä toipumiseen ja toimi kotona haastavankin vauvan kanssa hyvin, kun pystyi tekemään itselle sopivaan aikaan. Kurssin materiaali on helposti omaksuttavissa ja videot sopivan mittaisia vauva-arkeen.”

Haluan mukaan kurssille!

Käymäni koulutukset:

  • Äitiysliikunnan perus- ja jatkokurssi, Äitiysliikunta-Akatemia 2019- 2020
  • Erkauman peruskoulutus, Äitiysliikunta-Akatemia 2020
  • Hypopressive (Level1) ohjaajakoulutus, Suomen Terveysliikuntainstituutti, 2018
  • Postnatal exercise workshop, FemiHealth 2017
  • Vatsakapseli, erkauma ja sonopalpaatio –koulutus, Ira Rissanen & Minna Törnävä, Suomen Terveysliikuntainstituutti, 2016
  • Pelvic Power –koulutus, Heidi Lonka, Gymstick 2014
  • Pömpöttääkö? Sonopalpaatio koulutus, Ira Rissanen, Terveysverkko 2014
  • Pilatesohjaus ennen ja jälkeen synnytyksen, Raskaana olevien erityistarpeiden huomiointi ohjaustyössä, Hely Järvinen, Somatic center, 2015
  • Liikunta raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen, Hely Järvinen, Pilates Helsinki, 2013

Täältä pääset lunastamaan kurssin itsellesi!

”Hyvinvointia pintaa syvemmältä.”